fjeril

fjeril

tisdag 22 april 2014

om element

hur kan det alltid vara så att när det är kallt är element kalla även om man har de på högsta värmen?
jag må vara väldigt frusen av mig, men
hur kan det vara så att även om det är 15-20 grader utomhus sitter jag inne och fryser om jag inte har tjocka kläder och en filt?
för att elementet inte är på?
fastän det är skruvat till högsta?
okej om man har ett sånt där ballt element som man ställer in på ett grad-antal och när det uppnåtts stängs elementet av och när det blir för kallt blir det varmt och vice versa.
men om man har ett gammalt hederligt att skruva upp till femman?
även om dessa stängs av när en viss värme uppnått -
varför sitter jag och fryser ihjäl?
har aldrig fattat det där med element och värme och så.
och hur några grader på ett kan göra det skitvarmt och några grader skitkallt.
Nej nu har jag suttit alldeles för många veckor hemma och fruset eller virat in mig i tjockaste tröjan och filten fastän våren kommit för längesen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar