fjeril

fjeril

söndag 26 januari 2014

söndag

jag tror att har man ingenting faktiskt planerat på en söndag, så är hjärnan och kroppen båda inställda på att inte kunna göra något produktivt.
kanske små saker som inte tänkt göra annars som man bara får för sig att göra på söndagar, men absolut inte det man tänkt att gör när söndagen väl kommit. allt roligt blir tråkigt och allt tråkigt blir roligt och allt man borde göra gör man inte och vice versa.
varför är det så?
kanske är det bara så i min hjärna.

jag behövde studera. men gav upp det ena och tänker lämna in det ofärdigt (det är så inte jag egentligen) och det andra sköt jag upp till imorgon. istället roade jag mig med att läsa tramsiga bloggar, pyssla, utöva musik dubbelt så länge som jag tänkte, samt arrangera musik.

men det är söndag. då funkar hjärnan tvärt om. tror jag,
eller så beror det på vädret. när det gäller sinnestillstånd kan man nog alltid skylla på vädret tror jag.

det var vädrets fel att jag inte gjorde det jag borde idag.
det och det faktum att det är söndag.
tacohej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar